Hva slags blogg er dette?

Denne bloggen er noe så fint som en refleksjonsblogg. Jeg er student ved Universitetet i Agder hvor jeg studerer kommunikasjon – tekst og medieanalyse. Grunnen til at denne bloggen eksisterer er at i det ene faget mitt «Digital Formidling» har vi fått en oppgave om å skrive en refleksjonsblogg rundt studiet med ukentlige oppdateringer.

Ukens tema er hva jeg vil få ut at faget og hvordan jeg vil få det til.

Digital formidling er et fag som høres veldig interessant ut. I løpet av dette semesteret håper jeg at jeg skal få et bedre innsyn i dagens spennende teknologiske verden, med sosiale medier. Jeg regner også med at jeg skal få en større kompetanse innen kommunikasjons faget, både praktisk og teoretisk. Digital formidling er et fag som handler om alle de moderne måtene vi har å kommunisere på nå i 2014, og veien vi har gått for å komme til det punktet vi er på nå.

Dette er noe jeg gleder meg til å lære mer om, så jeg skal jobbe hardt for å følge med og jobbe godt med pensum fra starten av, slik at jeg slipper å ta skippertak i slutten av semesteret slik jeg måtte forrige semester.

En annen bivirkning av å studere kommunikasjon og digital formidling, er at jeg kommer til å bli en blogger. Klarer ikke helt å bestemme meg om dette er positivt eller negativt, men kvaliteten på innleggene kommer til å forbedre seg etter hver uke, så følg med! Eller ikke, er litt kleint at hele verden teknisk sett kan se alt jeg skriver.

2 thoughts on “Hva slags blogg er dette?

  1. siljeg13 sier:

    Jeg stemmer for at vi starter «skippertaket» sånn ca. 17 februar.
    Hilsen Silje 🙂

  2. […] Mitt første innlegg på denne bloggen handlet om hva jeg håpte jeg skulle få ut av dette faget, og hvordan bloggen kom til å påvirke min læring; […]

Legg igjen en kommentar

